
Bratislava v posledných rokoch prechádza dynamickou premenou a jedným z najviditeľnejších symbolov tohto rozvoja je projekt Eurovea 2, ktorého dominantou sa stáva Eurovea Tower – vôbec prvý mrakodrap na Slovensku. S výškou 168 metrov a 45 nadzemnými podlažiami sa tento výnimočný objekt nielen zapisuje do histórie slovenskej architektúry, ale tiež zásadne mení panorámu hlavného mesta.
Obsah
Nová výšková dominanta
Eurovea Tower je súčasťou rozšírenia nákupnej a obytnnej zóny Eurovea, ktorá sa nachádza priamo na brehu Dunaja v širšom centre Bratislavy. Po dokončení sa z tejto oblasti stáva jedno z najlukratívnejších a najmodernejších miest pre život, prácu aj trávenie voľného času. Mrakodrap s elegantnou sklenenou fasádou pôsobí dojmom ľahkosti a moderného štýlu, pričom rešpektuje okolitý mestský kontext aj rieku Dunaj.
Táto budova nie je len technickým a architektonickým počinom, ale aj symbolom ambícií Bratislavy stať sa moderným európskym mestom s kvalitnou infraštruktúrou a atraktívnym prostredím pre investície aj turizmus. Výškové stavby doteraz neboli pre Slovensko typické, a práve preto príchod Eurovea Tower predstavuje zlom vo vývoji mestského priestoru.
Luxusné bývanie s výhľadom
Vo veži Eurovea Tower vzniklo viac než 400 luxusných bytov, ktoré ponúkajú neopakovateľné výhľady na mesto, Bratislavský hrad a rieku Dunaj. Obytné jednotky boli navrhnuté tak, aby spĺňali požiadavky na moderné, pohodlné a reprezentatívne bývanie s dôrazom na vysoký štandard materiálov, dispozičné riešenie aj služby.
Súčasťou komplexu sú aj podzemné garáže, recepcia s 24-hodinovou službou, fitness centrum a ďalšie zariadenia, ktoré zvyšujú komfort rezidentov. Byty na najvyšších podlažiach patria medzi najexkluzívnejšie na slovenskom realitnom trhu a o ich kúpu je mimoriadny záujem – nielen medzi domácimi klientmi, ale aj medzi zahraničnými investormi hľadajúcimi stabilnú lokalitu s vysokým potenciálom.
Obchody, kancelárie, služby
Eurovea 2 však nie je len o bývaní. Projekt nadväzuje na úspešné obchodné centrum Eurovea, ktoré sa stalo populárnym miestom pre nákupy, gastronómiu aj spoločenské aktivity. Nová fáza prináša ďalších viac než 25 000 m² obchodných plôch, ktoré rozširujú ponuku módnych značiek, kaviarní a reštaurácií.
Ďalej tu vznikajú nové kancelárske priestory triedy A, ktoré spĺňajú najvyššie nároky medzinárodných spoločností. Vďaka kombinácii rezidenčných, komerčných a pracovných funkcií sa z Eurovea 2 stáva plnohodnotná mestská štvrť typu „mixed-use“, ktorá podporuje život aj mimo pracovnej doby a vytvára živé mestské prostredie.
Urbanistický prínos a verejný priestor
Jedným z hlavných prínosov projektu Eurovea 2 je otvorenosť smerom k verejnosti. V rámci výstavby sa výrazne rozšírila a skvalitnila promenáda popri Dunaji, ktorá patrí medzi najobľúbenejšie rekreačné zóny v Bratislave. Pribudli nové lavičky, zeleň, cyklochodníky aj kultúrne a športové prvky.
Veľký dôraz bol kladený aj na architektonickú kvalitu a urbanistickú integráciu, čo potvrdzuje spolupráca s renomovanými ateliérmi ako GFI, Beth Galí a ďalšími. Eurovea 2 tak nie je len developerským projektom, ale stáva sa novou mestskou štruktúrou, ktorá prepája moderný životný štýl, prácu, voľný čas aj kontakt s prírodou.
Symbol novej Bratislavy
Eurovea Tower a celý projekt Eurovea 2 symbolizujú novú éru rozvoja Bratislavy. Mesto, ktoré bolo dlho považované za malé a trochu prehliadané európske hlavné mesto, sa postupne stáva atraktívnou metropolou s ambíciami konkurovať tým najlepším.
Vďaka Eurovei sa Bratislava otvára smerom k rieke, prepája modernú architektúru s kvalitným verejným priestorom a vytvára nové štandardy pre bývanie aj podnikanie. Eurovea 2 tak právom patrí medzi najvýznamnejšie urbanistické počiny na Slovensku v 21. storočí a môže slúžiť ako inšpirácia pre ďalšie mestské projekty nielen v regióne, ale aj v zahraničí.
Ekonomický impulz pre región
Okrem architektonického a urbanistického významu prináša projekt Eurovea 2 aj zásadný ekonomický prínos. V priebehu výstavby aj po jej dokončení vytvoril tisíce pracovných miest – v stavebníctve, maloobchode, službách a správe nehnuteľností. Zvýšená atraktivita lokality priťahuje nových investorov, firmy a turistov, čo pozitívne ovplyvňuje rozvoj širšieho okolia. Eurovea 2 sa tak stáva nielen novým symbolom Bratislavy, ale aj motorom ekonomickej aktivity v celom regióne.
Zdroje: ekonomika.pravda, index

Natálie Schönová je študentkou Vysokej školy ekonomickej v Prahe. Fascinuje ju alternatívne umenie, je vášnivou milovníčkou nevšedného jedla a písania. Neustále zdokonaľuje svoje kuchárske zručnosti a pracuje na svojich textoch. Písanie ju sprevádza od detstva, keď prvýkrát vzala do ruky ceruzku, a stále objavuje nové formy vyjadrenia.